Ondernemen met een boomer en een zoomer

Aflevering 5: disrupt de disrupters

Aflevering 5: disrupt the disrupters

 First they ignore you, then they laugh about you, After that they try to fight you and in the end you WIN.

 Als startende ondernemer in de fashion business werd ik afgelopen week met mijn neus op de feiten gedrukt. Ik bevind mijj in de eerste fase van deze wereldberoemde quote.

Ik ben een ondernemer en volledig overtuigd van mijn businesscase dus uiteindelijk zal  ik winnen. Maar heel eerlijk? Ik voel me als een uitgesloten kind op het schoolplein.

De mensen die mij zakelijk kennen weten dat ik nu een glimlach op mijn gezicht krijg en mijn nagels vijl om genadeloos toe te slaan.

Wat is er nu aan de hand?

In de fashion wereld is het al jaren kommer en kwel op de beurzen. Weinig animo en dus voor winkeleigenaren niet meer heel interessant. Diverse pogingen om het tij te keren worden gedaan, maar het blijft lastig. Waar er nog beurzen zijn is het vooral damesmode wat je te zien krijgt.

Het handelscentrum CAST in Nieuwegein, van origine een schoenencentrum, heeft haar activiteiten uitgebreid met fashion. Ook herenmode krijgt aandacht en voor de jongere herenmodemerken is er de ‘Streetview’ in het leven geroepen.  Een mooi initiatief wat zeer welkom is voor de branche.

Ik wil daar dus wel een kijkje nemen. Todavida staat nog in de kinderschoenen maar is een kind met potentie en heeft een duidelijke propositie voor de B2B.

In het seizoen leveren uit voorraad zodat we dicht op de ontwikkelingen in de markt zitten, Topkwaliteit voor betaalbare prijzen met een goede marge voor de winkels.

Todavida wil op dit moment helemaal nog niet exposeren, maar een beurs is ook bedoeld om te netwerken, Het is de plek waar merken en winkeliers elkaar ontmoeten. En ik mag dus niet komen! Diverse pogingen om een kaartje te bemachtigen worden genegeerd. Een laatste poging werd afgeslagen: 'Je merk is niet vernieuwend genoeg en te goedkoop'. Wie bepaalt dat? Winkeliers? of een accountmanager van de beurs wiens taak het is om een beurs te organiseren die aantrekkelijk is voor de bezoekers?

Als je overtuigd bent van je eigen kracht dan ben je niet bang voor anderen. Ik geloof ook dat er plek is voor diverse merken, voor iedereen is er een type consument. Dat Cast mij niet als bezoeker wil, bevestigd voor mij dat Todavida misschien wel iets is dat ze vrezen. Feit is dat de consument uiteindelijk de te hoge prijs betaald die nu in stand wordt gehouden door beursorganisator, merken en winkeliers. Een mooi onderwerp voor een volgende blog.

De beurs heeft besloten mij te negeren, dus begin maar vast met lachen want ik heb scherpe nagels voor deze strijd! Ik ga consumenten en B2B een herencollectie voorschotelen waar ze voor topkwaliteit niet teveel betalen en daarmee zal ik winnen!

www.todavida.nl/B2B


productverzorging